ÖLÇME SÜRECİ

Müşteri etkisini, “gerektiğinde” ilk tanışma sürecine kadar geri götüren ve kendisini güncelleyebilen firmalar “müşteri odaklı” çalışma felsefesini hayata geçirebilmeyi başaran firmalardır. Bu zincir üzerinde domino etkisi yaratan ilk hareketi ise geri beslemeler sayesinde müşteri vermektedir. Müşteri tatmini bir firmanın müşterisini etkileme, elde etme ve zaman içinde elde tutma yeteneğidir.

Müşteri memnuniyeti ölçümünün temel hedefleri, tüm müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarının anlaşılması, firmanın kendisinin ve rakiplerinin, bu beklenti ve ihtiyaçları ne kadar iyi karşıladığının tanımlanması, elde edilen sonuçlara göre ürün veya hizmet standardının geliştirilmesi, zaman içinde eğilimlerin incelenerek zamanında (gecikmeden) davranış geliştirilmesinin sağlanması, öncelikler ve standartlar oluşturarak, amaçların ne derece gerçekleştirildiğinin yorumlanmasıdır.

Sümer Kuyumculuk periyodik zamanlarda müşteri memnuniyetini ölçebilmek amacıyla, satış yapılan müşteriden geri bildirim alabilmek için, geri telefon araması yapar. Müşteri memnuniyet anket kutularını mağazalarda müşterilerin görebileceği bir yerde bulundurmak suretiyle müşterilerden geri bildirim alır. Müşteri tekrar alışverişe geldiğinde satış temsilcisi vasıtasıyla daha önce yaptığı alışverişlerindeki memnuniyet derecesini sorgular.

Satış Temsilcilerinin müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmesi için periyodik zamanlarda gerek iç eğitim, gerekse dış eğitimler almasını sağlar. 


 


ELMAS


ALYANSLAR


PIRLANTA
HABERLER & DUYURULAR
KURUMSAL KOLEKSİYONLAR E-BÜLTEN SOSYAL MEDYA_ _ _ _ _ _ _ Bizi Takip Edin